23 Şubat 2015 Pazartesi

Balkabaklı, Bulgurlu ve Zerdeçallı Karnabahar


Leyla doğduğundan beri en önem verdiğim konulardan biri beslenmesi... Bizimki çok emen bir çocuk olmadı. Dolayısıyla katı gıdalara geçtikten sonra hep daha iyi, daha sağlıklı beslemek için çok uğraştım. Çok şükür ki yemeyi, farklı tatlar denemeyi de seven bir çocuk oldu. O yüzden pek çok kişinin yedirirken zorluk yaşadığı karnabahar, brokoli gibi sebzeleri bizimki bayılarak yiyor.
Bu kış sık sık pişirdiğimiz karnabaharı bu kez farklı pişirdim. Bu Leyla'ya da sürpriz oldu:) arada böyle değişiklikler iyi oluyor! Havuç yerine vitamin deposu balkabağını ekledim. Bir de zerdeçalla lezzetlendirdim. Doyurucu olsun diye bulgur eklemeyi de unutmadım:) Buyrun bir de siz tadına bakın, bence beğeneceksiniz:)

Malzemeler:
1 adet en küçüğünden karnabahar (büyükse yarım karnabahar kullanın)
1 yemek kaşığı kuzu kıyma
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
3 dilim balkabağı
1 tatlı kaşığı bulgur
2 yemek kaşığı domates sos (yazdan hazırladığım soslardan kullandım)
1 çay kaşığı himalaya tuzu
1 buçuk çay kaşığı zerdeçal

Nasıl yaparım?
Zeytinyağını tavada biraz kızdırdıktan sonra kıymayı koyun ve kavurun. 1-2 dakika sonra küp küp doğradığınız soğanları ve sarımsağı ekleyin, kısık ateşte kavurun.
Karnabaharı iyice yıkadıktan sonra çiçeklerini tek tek ayırın, sert kısımlarını kesin ve yemeğinizde kullanmayın. Minikler için sert gelebilir.
Karnabaharı tencereye koyun ve soğanlarla birlikte bir iki kez karıştırın.  Üzerine domates sos, tuz ve zerdeçalı ekleyin. Bir kez karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını kapatın. 5 dakika bu şekilde pişirin.
Ardından bulgur ve küp küp doğradığınız balkabağını ekleyin. Biraz da bu şekilde karıştırdıktan sonra göz kararı su ekleyin ve ocağınızın altını iyice kısın.
Hafif ateşte yaklaşık 30-40 dakika pişirin. Diri kalırsa biraz daha su ekleyin birkaç dakika daha pişirebilirsiniz. Afiyet olsun!

0 yorum:

Yorum Gönder