4 Ocak 2012 Çarşamba

Ayva Tatlısı





Ekşi-tatlı tadı, kolay hazırlanışıyla her kış mutlaka yaptığım tatlılardan biri Ayva Tatlısı... Aslında şerbetli bir tatlı ama sanırım meyveden hazırlandığı için çok hafif. Kimileri Ayva Tatlısı'na rengi kıpkırmızı olsun diye gıda boyası koyuyor. Ben doğal halini sevdiğim için tercih etmiyorum.
Bugün size tarifini verdiğim Ayva Tatlısı ise arkadaşım Fatma Karaman'ın yaptığı ve eşimle birlikte bayılarak yediğimiz bir tatlıydı. Fatma'nın eli çok lezzetli! Eminim deneyince siz de beğeneceksiniz!


Malzemeler:
6 adet ayva
6 su bardağı şeker
İki adet kabuk tarçın
10-12 adet karanfil
Bir avuç kuru üzüm
Su




Nasıl Yaparım?
Ayvalarınızı yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra ortadan ikiye bölün ve çekirdeklerini ayıklayın. Bu kabuk ve çekirdekleri çöpe atmayın, işinize yarayacak.
Yayvan bir tencerenin tabanına ayva kabuklarını dizin, karanfilleri ve kuru üzümü serpin. Bu sayede tatlınızın rengi daha kırmızı olacak. Ardından ayvaları, oyulmuş kısımları üste gelecek şekilde dizin. Ayvaların çukur kısımlarına, tatlının rengi daha kırmızılaşsın diye çekirdeklerini ve kalan karanfilleri koyabilirsiniz. Her ayvanın üzerini kapatacak kadar şekerinizi ekleyin ve bir gece bu şekilde bekletin.
Bir gün sonra tencerenize ayvaların yaklaşık yarısına gelecek şekilde su koyun, tencerenizin kapağını kapatın. Su neredeyse jöle kıvamına gelene ve ayvalar da yumuşayana kadar pişirin. Tatlınızı kaymak ve cevizle servis edebilirsiniz. Afiyet olsun!
NOT: Sipariş için unsutseker@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.


3 yorum:

  1. ayva tatlısı güzel yapıldığında en çok sevdiğim tatlılardan biri olmak üzere sıraya giriyor. yukarıdaki tatlımızın görüntüsü süper tadıda öyle dir heralde...num num num yicem seni...
    .....:)bizim elif nur pek sevmiyor ama...:(

    YanıtlaSil
  2. Aslı hanım ayva tatlısı tarifinize bayıldım. Ben ki hiç ayva tatlısı sevmeyen biri olarak, sitede görünce çok özendim hemen evde deneyeceğim:) Benim bu tatlıyla barışmamı sağladığınız için size çook teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. O zaman ne mutlu bana:) Şimdiden afiyet olsun:)

    YanıtlaSil